Pengikut

Rabu, 17 September 2014

Waktu...

Jangan biarkan waktu berlalu
dengan penuh kebimbangan
penuh keresahan dan sia-sia
betapa ruginya waktu yang tersia itu
dengan segala yang tersimpan bersamnya...
yang sepatutnya waktu itu dilalui dengan berjuta makna...


















Salam semesra kasih ku  nan abadi
          Hanna Al Hannah






Sabtu, 13 September 2014

Otai..



Dia datang menunaikan temu janjinya
setelah amalan bonda menerima
panggilanya seminggu lalu...
untuk cfirm
sepasang pengantin baru
yang masih didalam haruman "Bulan Madu"
( 2 bulan bernikah )





Ternyata usia bukan
PENGHALANG KEBAHAGIAN







Penikahan yang berlandaskan cinta teguh
antara keduanya yang sematang usia mereka
untuk menangani masalah ini
yang di katagorikan agak rumit.






1 - Faktor Usia suami  ( 65 tahun )


2 - Ada kencing manis



3 - Ada semua masalah kecing



Dan ternyata
impian mereka cuma sekedar MIMPI NGERI
sepanjang 2 bulan pernikahan...





TIDAK DAPAT MELAKUKAN
WALAU PUN CUMA SEKALI !








Sedangkan yang muda
lagikan bermasalah
apa lagi yang dah KOTAI DAN OTAI










Sekedar gambar hiasan.






Apa pun
Diharapkan doa semua
untuk mereka dapat mengecap
setitis rahmat dalam nekmat kehidupan ini...  Aamiin.








Hanna al Hannah




Rabu, 10 September 2014

Bimbang

Bimbang dan kebimbangan
ilusi ini sering kali di nasihatkan
cubalah bertenang sementara sampai
ke bilik rawatan amalan bonda
banyak yang di ambil kira
dalam menangani masalah anda semua
bukan hanya setakat menujikaji
tentang punca dan penyebabnya sahaja
malah pemikiran dan perasaan anda juga
harus di tela'ah.








Berkali-kali di ingatkan
Kebimbangan anda menambahkan lagi KEPARAHAN ANDA !







Gambar hiasan sahaja..






Mana tidaknya..
yang muda tarik pernikahan dah di tetapkan
sedangkan kaadaan diri hidup segan mati tak mau..
harapkan Macho je.. berstylo gaji besar kereta besar
wang hantaranya juga besar
keupayaan  ?
langsung hancussssssssssssssssss.
tulah !
buat ikut nafsu
suka suki je
yang merananya sape ?






Sekedar gambar hiasan sahaja..





Masalah yang dah  berumur lak
tak tau nak jaga diri
duit banyak kaya raya
rantai basikal pun kene bubuh minyak
kalau tak berkarat
susah nak kayuh...

Ni bila isteri dah ugut
bila isteri mula menjeling-menjeling ke lain
malah isteri dah mula cari ranting kayu tiga
baru sedar..
kalau tak lebih baik melancung ke luar negara
daripada masuk wookshop amalan bonda..................... hehe
di tambah pula dengan faktur usia
dah menlangkah ke alam otropuse
eeeeeeeeehh Lelaki
tak tau ke ?
ingat pempuan je yang monopuse aaaaaaaaaahh !
ni kepala lutut dah longar
ada pulak lagi kecing manis
nak umur lima enam puluh tahun
tak pernah cakna diri
nak jadi remaja umur 19 tahun
weeeeeeeeiii mana jadi !
dahlah tak  pernah cuci injen nak jalan laju-laju lak !






Maafkan Bonda
demi sebuah kesejahteraan
dan kebahagian anda semua...







Bonda Hanna Al Hannah


Isnin, 8 September 2014

Mengapa bertanguh.....

Banyak yang tidak mengambil kira
bila mana kaadaan di peringkat awal bermasalah
menganggapnya satu pekara remeh temeh
sebab tidak membayangkan
ia akan berlaku kehilangan keupaya'an MENDADAK
secara TIBA-TIBA...





Aaaaaaaah sikit je  !
Aaaaaaah biarlah dulu  !
Aaaaaaaaaaaah takada apa kut biasa je  !
                 







Gambar hiasan sahaja...






Dan
Apabila KEPARAHAN sudah teramat parah
barulah amalan bonda di hubungi
setelah datang pekara utamanya


HENDAKAN KESEMBUHAN SEGERA   !




Sedangkan penyakit dan masalah
disimpan bertahun-tahun.. Aduhhhhhhhhhhhhhhhhlahai  :)






        Salam dari
Bonda Hanna Al Hannah

Sabtu, 30 Ogos 2014

Mengapa tidak percaya ke ?

Sumpah Lillah sya macan tak percaya ...





Rumah tangga yang dibenanya sudah mencangkau 5 tahun
kerjayanya sebaagai seorang yang berkalibar didalam politik tanah air
banyak mengterasingkan jarak keintimanya bersama istrinya
yang juga berkerjaya yang sama..





" Ketika saya memerlukan dia takada
ketika dia memerlukan saya pula takada "





Inilah segunung keluhan yang di bawa
ke meja seterusnya ke bilik rawatan amalan bonda
yang juga tercatit di fail rawatan amalan bonda.




" Nak tak nak ' BUAT SENDIRI "  tambahnya





" Dan kini dah 2 tahun
saya langsung tiada ereksi pagi
tidak boleh melakukanyanya
juga bila terkadang-kadang
ada kesempatan kami bersama..
di umur saya yang belum pun lagi
40 tahun saya menjadi amat risau
orang melihat saya berjaya dalam kehidupan
tetapi saya ada kekurangan dalam diri..
saya tidak mampu membahagiakan seorang isteri
dari segi hubungan batin ..
zahirnya saya mampu memberikan apa saja kepadanya
birthday dia last years saya belikan merc ..
orang fikir saya bahagia
tetapi bonda .. sayalah lelaki paling MENDERITA !
dengan masaalah kecing kerap
dan benda' saya yang sudah tidak berfungsi.."

Penjelasan panjang lebarnya...







Sekedar gambar hiasan..






Dia sampai tepat pada jadwal temujanjinya
setelah melakukan pemeriksaan di terus diberi laluan ke bilik rawatan
selesai rawatan seperti biasa ia diberkan ubat yang pertama untuk hari itu
ia akan mengambil dua kali lagi pada sebelah petang
dan sebelum tidur malam..
dan menasihatinya supaya ia banyak minum air kosong
dan bertemu kembali 10 pagi esok
di rawatanya yang ke 2..





Seperti dijanjikan
tepat 10 pagi esoknya dia muncul di depan pintu
bersama drivernya...
belum sempat di  persilakan dia duduk
dalam kaadaaanya yang tidak keruan
munkin sesuatu perasaan menguasai hati dan mindanya
untuk memberitau tidak dapat lagi nak bersabar




"  Bonda sumpah LIllah saya tak dapat tidur malam tadi..

" ahhhhhhhhhh kenapa ? dalam hati bonda memikirkan
munkin aku tersalah sentuhan membuatnya sakit.....


' Ya Allah bonda ..
start kul 3 dia bangun tegang
sampailah mandi solat subuh baru dia turun.......
SAYA MACAM TAK PERCAYA....."







 hahahaha ....




ALHAMDULILLAH.. Aamiin






Salam semesra kasih ku nan abadi
      Bonda Hanna Al Hannah






Sabtu, 23 Ogos 2014

Marah ada bosan pun ada..

Marah bila taknak semak betul-betul
bila melayari blog amalanbonda
memang ya sepatutnya bonda perlu bersabar.
nak sabar camne lagi dah berkali-kali di tulis di beri tahu
sejak dahulu kala dah bertahun-tahun
tidak juga nak peduli dan ambik tau
yang peliknya no t.pon boleh lak dapat
sedangkan keterangan tentang pakej rawatan
dan pembayaran ada di bawah no t.pon tu je
aduuuuuuuuuuuuuuhlah !










Gambar hiasan sahaja






Pas tu........


Dah dapat no t.pon
hentam ber SMS lak.



TAK BOLEH CALL KE ?
 

UNTUK SEBARANG MAKLUMAT
DAN PERTANYAAN ?





Inilah
SATU PENYAKIT
yang teramat membosankan !





BERURUSAN DENGAN SMS  !



Ikut hati memang
LANGSUNG TAKNAK LAYAN
tetapi memikirkan munkin mereka benar-benar inginkan
bantuan dan pertolongan
nak taknak

KITA LAH PULAK
YANG CALL DIA .......
ADUUUUUUUUHAI HAI HAI
ADAKE PATUT aaaaaaaaaaaaaaahhh ?








Selasa, 19 Ogos 2014

Anda ada harta ada rupa dan ada gaya malangnya tiada berupaya !

Dapatkah wang membeli kebahagian anda
bila diri anda sudah tidak boleh lagi di guna pakai
( Sekedar gambar hiasan )