Pengikut

Jumaat, 18 April 2014

Menangani Permasalahan Sexual Bukan 1 Pekara yang Mudah !

sekedar gambar hiasan




Menangani permasalahan sexual....



Bukan satu pekara yang mudah untuk dilakukan
setiap pesakit semuanya mengiginkan result yang baik
dengan segera dan secepat munkin
tanpa mereka memikirkan akan kaadaan diri mereka
PARAH atau pun TIDAK !
membawa waktu permasalahan yang begitu lama
untuk sampai ke dalam fail record rawatan amalanbonda

1 tahun
2 tahun
3 tahun
4-5 tahun
malah ada yang datang membawa masalah
berpuluh dan berbelas tahun..


TOLONGLAH MEMAHAMI KAADAAN DIRI SENDIRI OK !



Sebolehnya...
bagi pihak amalanbonda sendiri
inginkan pesakit-pesakitnya datang
dengan kemuraman dihari ini
dan esok...
datang untuk rawatan keduanya
dengan senyuman lebar hingga ke telinga.



Walau pun tidak ada record rawatan yang gagal...
yang teramat payah untuk diberikan adalah
MENYUNTIK erti sebuah KEYAKINAN
bertambah pula dengan SIKAP pesakit
yang langsung tidak ada
MAKNA KESABARAN
didalam diri.




Dahlah datang bukan dengan satu masalah sahaja
membawa berbagai-bagai masalah lainya lagi.
belum lagi nak diambil kira dengan dirinya yang kotor...
kelangkang yang berkerak dan berkurap...
lebam birat dan hitam..
semuanya nak dipegang dan disentuh..



ADUHAI TOLONGLAH PAHAM !


paling tidak belajarlah BERSYUKUR
dalam tempuh 3 hari sudah ada tanda2 perubahanya
DAPAT KEMBALI MENJADI SEORANG LELAKI
YANG BENAR-BENAR LELAKI !



APA LAGI YANG DI-INGINKAN ?




DAN UNTUK LEBIH MEMUDAHKAN
KERANA MASIH ADA YANG TIDAK TAHU
NAK KLIK TERUS KE BLOG AMALANBONDA
INI TALIAN UNTUK DIHUBUNGI

TIDAK MELAYANI SMS !

+6013667300 / +601133116313





Hanna Al Hannah








Selasa, 8 April 2014

Mengharapkan kebahagian Part 2

Salam bonda naknda ni saya nak datang beli ubat bonda..
( sekedar gambar hiasan )




5/4/2014

Kesahnya baru saja bonda update
esoknya 6/4/2014 dia menghubungi bonda dengan nada keriangan
bonda dapat gambarkan senyumanya disaat itu
terus terang bonda katakan kepadanya

' panjang pun umur anaknda Alhamdulillah
baru semalam bonda update kesah anaknda di blog
hari ni anaknda call..ingatkan nak jemput bonda ke majlis..'


Jawabnya..

' Tidak bonda belum lagi nanti saya dan Faizah
(Bukan nama sebenar Tunangnya)
akan datang kerumah bonda menjemput bonda dan babah
ke majlis kami insyAllahbulan 5 nanti bonda..
saya call nak datang beli ubat bonda,
ubat dah hampir habisminyak juga dah habis
terima kasih bonda
banyak membantu kami kearah kebahagian kami..'




' Terima kasih juga bonda
buat cerita saya di blog...'







Love 2 Care amalanbonda.com







' Terima kasih kembali anaknda
datanglah anaknda ubat ada untuk anaknda
minyak juga ada..'



Malam..

Dia datang dengan senyum lebarnya
membawa pulang penyambung hayatnya ( ubatnya )
dengan Izin Allah s.n.w.
dia tak masuk pun kedalam rumah
bila kami mempersilakanya
nak cepat katanya
baru habis kerja..




Semoga Kebahagiaanya berkekalan hinga ke Jannah... Aamiin





Hanna Al Hannah








Sabtu, 5 April 2014

Mengharapkan kebahagian...

Saya juga inginkan kebahagian..
( Sekedar gambar hiasan )




MENGHARAPKAN KEBAHAGIAN.

( Kesah benar dari fail rawatan amalanbonda ) Fab 2014


Beranikah anda seberani dia ?
apa yang dia berani ya ?
nak tahu ke ?


Dia datang buat rawatan di temani bakal isterinya ( Tunangnya )
mereka akan melangsungkan pernikahan menjelang mei ini
bonda amat menggagumi pasangan ini salain memahami.. dan saling menggerti..
mereka begitu berterus terang bukan saja pada bonda tetapi diantara mereka berdua,
berusia 31 tahun sepanjang rawatan mereka berdua saling bergurau senda
dan ketawa.. tanpa segan silu dia meluahkan segala permasalahanya
dihadapan bakal isterinya dengan secara jujurnya...


KES.

1- Mati Pucuk ( Langsung tidak berfongsi )
2- Onani Tegar ( Setiap hari 2 ke 3 kali sehari ) dari usia 9 tahun
3- 20 tahun hilang keupayaan ( Umur 11 tahun dah Tidak berfongsi )
4- Kecing titis sepanjang masa
5- Xsiden motor beberapa kali.
6- Murung.




Perkembanganya hari kedua rawatan
dia sudah menunjukan perkembangan yang terbaik
syukur Alhamdulillah. seterusnya dihari ketiga
berfongsi... dan terus berfongsi setiap pagi
gambaran kebahagian terpancar diwajah kedua mereka
" dah tak sabar rasanya ni bonda.. mahu mempercepatkan tarikh..
camner yang ? kita tukar tariklah.." jawab tunangnya
" mana boleh bang cad dat buat Imam pun dah setuju gan tarikh tu.."
hehe.. bonda turut merasakan apa yang mereka rasakan..
' Kami akan undang bonda gan babah nanti datang ya'.."






Sekedar gambar hiasan

BEGITULAH..

Berakhirnya sebuah episud dalam kehidupan
yang hampir menemui kemusnahan..
dia bernasib baik memiliki seorang gadis yang begitu peka
kepada masalahnya.. walau pun dia sudah menhadapi kemurungan
yang sentiasa menceriakan hari-hari yang dilaluinya
diatas kasih sayang mereka
Allah s.n.w. meleimpahkan kasih sayangNYA'
yang tidak terbandingkan... Alhamdulillah.


DAN BONDA MENUNGGU UNDANDAN PERNIKAHANYA..


Jika tidak pun
Selamat berbahagia bonda ucapkan
hingga ke Jannah...buat kalian berdua...Aamiin






Salam semesra kasih ku nan abadi

Hanna Al Hannah







Khamis, 3 April 2014

Hilangnya sebuah Keyakinan..

Cukuplah bang.. saya tak yakin semuanya MENIPU !
( Sekedar gambar hiasan sahaja )





Dia baru melangsaikan jadwal rawatanya 31hb mac 2014
berketepatan hari terakhir promosi amalanbonda selama 3 bulan
woooooow record tu..
orang buat tawaran tuk seminggu dua je
amalanbonda sampai berbulan2
nak buat camana terlalu banyak sanggat yang mengharap
pesan almarhum Tok ki

" JANGAN SEKALI2 MENGHAMPAKAN HARAPAN ORANG "

Dan bonda kene akur...
jangan pulak sampai bertahun2...hehe



Hilangnya sebuah Keyakinan.
( Cerita benar dari fail rawatan amalanbonda }


Kita berbalik semula kepada tajuk diatas
dia datang dari daerah selatan
bertemankan isteri dan anak2nya
tetapi mereka tidak turut kebilik rawatan
orangnya amat bersantun lagi berhemah
dan Bonda merasa amat dihurmati
bukan sahaja sebagai seorang perawat kepadanya
malah sebagai seorang 'IBU'


Kes.

1- Umur 42tahun
2- Onani secara runtin dari umur 15tahun
3- Pernah jatuh terhentak dan terduduk diusia awal 20an
4- Prastasi menurun dari sebelum berkahwin
5- Umur 29tahun prastasi 50% 50%.
6- Kencing tak laju dan titis
7- 14tahun bermasalah..

" Saya dah banyak beriktiar Bonda bersama isteri,
juga dah banyak berhabis duit, saya mengikuti blog amalanboda
dah bertahun2 sejak dari cerita bonda tersiar di Harian Metro
tapi.. tidak dijanjikan untuk bertemu bonda, saya cuba untuk bertemu Bonda
tahun lepas.. tapi isteri saya menghalang, katanya tak payahlah cukuplah
semuanya MENIPU hari ini pun saya datang dia masih tak percaya
katanya buang duit je, dia dah tak yakin saya juga tak yakin sepenuhnya
akan sembuh lagi, saya merayu meminta izinya untuk bertemu bonda
ini adalah iktiar saya yang terakhir saya tidak tahu lagi bagaimana
saya sanggat2 berharap tolonglah saya, kasihanilah isteri saya bonda
kasihanilah saya "





Tolonglah sayang.. sekali ni saja lagi kalau tak jadi juga kita terimalah seadanya..
( Sekedar gambar hiasan sahaja )




Selesai sesi rawatan pertama.
bonda membekalkanya ubat dengan arahan berapa banyak dos yang perlu dia ambil
dan berapa kali sehari dia kene makan berserta pesanan tentang pantang larangnya..
' saya minta maaf bonda saya tahu rawatan kene berturut2 hati selama 3hari
tapi sya tak dapat insyallah saya datang lagi minggu depan ' sambil dia tunduk bersalaman.
minggu berikutnya dia muncul menjenggah je pintu belum pun sempat duduk
bonda bertanya ' apa kabarnya anaknda ? "  OK bonda syukur Alhamdulillah
dia bangun dan saya dah pun melakukanya BERJAYA.. tuturnya dalam senyuman lebar
hingga ke telingga..



 OK sanggat2... hehe
( sekedar gambar hiasan sahaja )




Rawatan terakhir ( Di temani isterinya )

Masuk je kebilik rawatan ucapan pertamanya isterinya
sambil menghulurkan salam ' Alhamdulillah bonda
terima kasih banyak bonda maafkan saya selama ini tidak yakin pada bonda '
habis sesi rawatan terakhir pulangnya mereka dengan penuh keriangan
siap beli stock ubat lagi untuk 3 bulan..
' bonda harap sirotulrahim ini berpanjangan ini saja yang bonda minta '
bonda menhantarnya ke pintu..
ya mudah2an bertemu lagi dengan insan teristimewa seperti mereka
tabah dan sabar menharungi dugaan dengan ujian kesabaran.. aamiin





Salam
Hanna al hannah



Jumaat, 28 Mac 2014

Dari Jendela Kasih amalanbonda.com

Dari jendela kasih amalanbonda.com ( Lokasi Baru )
 Jalan Permai Taman Sri Gombak batu cave selangor





Selamat bertemu kembali
dan selamat datang diucapkan kepada pesakit2 amalanbonda
ke Lokasi baru di
Jalan Permai
Taman Sri Gombak
Batu Cave Selangor.




Bonda berbesar hati
diatas kesanggupan pesakit-pesakit amalanbonda.com
setia menemui bonda walau dimana sahaja Bonda berada
yang dekat atau pun yang jauh
yang selama ini tidak pernah ada rasa lenguh dan jenuhnya
tidak dapat hendak dilafazkan dengan kata-kata
betapa bonda teramat menghargainya
dan mengucapkan rasa terima kasih yang tidak terhingga.



Yang termampu hanyalah
Bonda berusha sedaya upaya
memberikan rawatan yang terbaik
selebihnya adalah HAQ ALLAH s.n.w.





Salam semesra kasih ku nan abadi Dari
Bonda Hanna Alhannah